Monday, June 6, 2011

please be yourself...

Hello semua,Assalamualaikum..saya selaku Irwan Cullen(sumpah tengah perasan ni) saja nak share serba sedikit dengan hangpa semua....




Ehem,Ehem (perbetul tekak,takkan tengah berak kot kan?) camni cerita dia..tujuan saya taip ni,nak tegoq teenagers-teenagers perempuan nowadays, banyak yang suka lupa asal usul depa..Maksud saya,mostly la kan saya buat kajian serta melihat profile-profile atau blog depa, depa berubah apabila depa pergi sambung study, pergi jauh dari hometown depa dan depa mengubah lifestyle depa serta slang depa, diikut pula dengan penampilan depa.



Mengapa depa perlu buat sebegitu demikian? Perlu ka depa berbuat demikian? Cuba depa jadi diri sendiri,tak boleh ka? saya lihat la kan,apabila depa dok di K.L.. serta merta depa kena tukaq slang,kenapa?awat jadi macam tu? sebab nak jaga standard? malu ka mai dari kedah? awat takot TAK CUKUP HOT SETAF KA kalau cakap Kedah??? Adoi adoi.. hey ladies out there.. don't be ashame of your state.. and where you come from.. please please please.. janganla buat macam tu.. nampak sangat hangpa tu hipokrit.



Satu lagi, TUDUNG.. bila keluaq ja dari hometown lucut habih. awat jadi lagu tu?? What the pig forest ni hah??? macam berok lapaq ayaq ja,keluaq ja dari hutan..p bandaq..jadi jakun... Adoi adoi..sangat sedihlaaaa saya disini.



          Satu lagi, saya ada pengalaman.. tengok kawan-kawan saya putuih cinta ,marka depa semua pakat blah tinggal depa... Okay,kita mulakan dengan bismillah..(bismillah dalam hati). Rakan-rakan sebaya saya,ramai marka depa tinggal depa.. sebab marka depa p belajaq,dan lupakan depa. Awat jadi gutu nii wahai marka-marka oii??


bila jumpa laki yang setai sikit kat K.L kena tegoq la? kalau tak tegoq nanti jatuh saham or so called hot setaff hangpa tu? lepaih tu mula la curang, pastu mula la nak cari point nak blah,pastu clash.. rugi ja kawan 4,5 tahun pastu blah kerana hot setaff hangpa tu.. Penat-penat balak hangpa bela,tatang dari belemoih jadi setai.. pastu hangpa lupa depa kt hometown, and JUST FOR THE SAKE "BUDAK-BUDAK K.L  LAGI SETAI".


Ish ish ish..sedih,sedih tengok dunia dan culture Me Layu sekarang.. bukan nak kata laki perfect okay? laki pun sama jugak..17x17= 4 juta jugak.. saya pun tak baguih mana pun sebenaqnya.saya akui....


          pandai-pandai hangpa pikiaq.. langut kepala kat langit sat,pastu tunduk bawah.. tengok diri hangpa tu..TAK ELOK MANA PUN KALAU BUAT MACAM TU. Mungkin setengah-setengah puak suka, such as "budak-budak Cempeqha yang baru nak kenai langit tinggi ka rendah".. Come on girls,be yourself please.. jangan jadi talam 56 muka.


P/s : Please love yourself girls and boys.
      : entri di atas tiada kena mengena dengan cik comot saya k.. =)
      : mishyew honey..

4 comments:

yaya ASHRAF said...

macam ceramah kat surau lah wan. ada gaya. ada kena kat aku tak ni wan? ;)

gigi ½ sekerat said...

haha.. surau??

ishh..isshh.. x layak agy kot..

mana la taw kena ka dak.. yang penting,renung2kn dan slamat bramal..

♣DYA AL-AIEN♣ said...

perghhhhh..
entry terbaekkk..
ni yg best..
loghat ttp ada..
anyway itulah kehidupan.. :)

gigi ½ sekerat said...

♣dya aien♣ : tenkiu2..

jgn lupa asal usul kita walau kt mana pn kita p..

:p